De ce stresul iti face bine si cum sa-l folosesti in favoarea ta

Posted: January 24, 2018 in Articole

Cum sa faci din stress un prieten

Stresul. Îți face inima să bată cu putere, respirația să se precipite, iar fruntea să transpire. Dar în timp ce stresul a fost transformat într-un inamic public al sănătății, noi studii sugerează faptul că stresul poate să fie dăunător doar dacă e perceput ca atare. Psihologul Kelly McGonigal ne îndeamnă să vedem stresul într-un mod pozitiv, și ne prezintă un mecanism despre care se știu puține și care duce la reducerea stresului: comunicarea cu celălalt.

“Intre 2005 si 2006, cercetatorii din cadrul companiei Gallup, ce realizeaza sondaje la nivel mondial, au pus o intrebare unui numar de peste 125000 de oameni, cu varste pornind de la 15 ani in sus, din 121 de tari: ati simtit mult stres ieri? In tarile industrializate, operatorii de sondaje au efectuat chestionarea prin telefon, iar in tarile aflate in curs de dezvoltare si regiunile izolate, au mers din usa in usa.

Apoi cercetatorii au calculat un indice al stresului la nivel de natie. Ce procent din locuitorii unei tari au spus ca da, se simtisera stresati ieri? In lume, media a fost de 33% Statele Unite au iesit printre primele, cu 43%. Filipine a ocupat primul loc, cu 67%, iar Mauritania s-a clasat ultima cu putin peste 5%.

Deoarece procentele pentru fiecare tara in parte variau cercetatorii s-au intrebat: indicele de stres al unei natiuni corespunde cu alti indici ai starii de bine, ca fericirea, speranta de viata si PIB-ul national? Gandeste-te ce ar prezice convingerile tale despre stres. Este bine, pentru sanatatea publica, fericirea si economia nationala, sa avem mai multi oameni stresati?

Spre surprinderea cercetatorilor, cu cat era mai mare indicele de stres al unei natiuni, cu atat era mai ridicata starea de bine a acesteia. Cu cat era mai mare procentul de oameni care spuneau ca se simtisera foarte stresati in ziua precedenta, cu atat erau mai mari speranta de viata si PIB-ul acelei tari. Un indice de stres mai mare prezicea si scoruri nationale mai ridicate privind masurarea fericirii si a satisfactiei de viata. Un numar mai mare de oameni care raportau stres era totuna cu un numar mai mare de oameni satisfacuti de sanatatea, munca, standardul de viata si comunitatea lor.” ( Fragment din volum – Capitolul 3: O viata cu sens este o viata cu stres e o viata cu sens, http://www.libris.ro )

In Partea pozitiva a stresului sunt reunite pentru prima data cele mai noi descoperiri privind corelatia dintre rezilienta (capacitatea umana de dezvoltare in conditii de stres) si mentalitate (puterea convingerilor de a modela realitatea). McGonigal combina cu talent elementele stiintifice, povestirile si exercitiile intr-o carte antrenanta si practica, in care ne arata:

  • Cum sa cultivam o mentalitate de acceptare a stresului;

  • Cum stresul ne poate oferi energie si putere de concentrare;

  • Cum ne poate ajuta stresul sa ne intarim relatiile cu cei apropiati;

  • De ce creierul este construit astfel incat sa invete din stres.

KELLY McGONIGAL este expert in psihologia sanatatii si conferentiar la Universitatea Stanford, precum si autoarea bestsellerului international The Willpower Instinct. Ca lider in domeniul „ajutorului stiintific”, McGonigal este pasionata de transpunerea ultimelor cercetari din domeniile psihologiei, neurostiintei si medicinei in strategii practice pentru sanatate, fericire si succes personal. Prelegerea ei TED despre partea pozitiva a stresului a fost vizionata de peste sapte milioane de ori.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.